söndag, april 22, 2007

ibland, vissa dagar, vaknar jag upp sadar glad utan att ha nagon egentlig aning om varfor. idag ar en sadan dag och jag har darfor forsokt fa ut nagon slags forklaring pa detta trevliga fenomen, fast utan resultat. har hort att det beror pa kemisk balans i hjarnan och sant, vilket sakert ar helt sant, men jag vill anda tro att det har en enklare forklaring. att jorden och levande organismer pa jorden skickar elektriska impulser fyllda med gladje rakt in i hjarnan och fyller den med dopamin och seretonin och lite vanligt fnitter. for fnitter kan vara skillnaden mellan ilska och gladje. nu blev det kanske inte en enklare forklaring. nu blev det kanske inte en forklaring alls utan bara allmant svammel men i vilket fall som helst sa ar jag glad och har tva aktiva konversationer pa gang samtidigt som jag skriver det har sa ursakta ett ogonblick.

insag just att det var ju till de tva aktiva konversationerna jag skulle ursakta mig ett ogonblick. men gjort ar gjort och det far man sta for sa vida man inte raderar det vilket jag uppenbarligen inte gor.

jag aker hem snart. om 9 dagar. det ar med gladjeblandad sorg och sorgblandad gladje jag beger mig fran detta potenciella paradis hem till ett platt, unket, stelt sverige dar allt kommer med en forklarande broschyr och i vissa fall en halvlugn rost som sager "men sadar kan du ju inte gora". en livlig diskussion holls om trakighet och alla inblandade parter var rorande overens om att sverige faktiskt var det trakigaste landet som finns om man ser till vad som skulle kunna vara och vad som faktiskt ar och allt sant. nog for att man blivit inpiskad med laderrem att det ar fult att klaga ar det svart nar mitt eget land skapar hulkningar och nervosa sammanbrott sa starka att jag maste gomma mig under ett hav av gosedjur jag sprutat mammas parfym pa. nu overdriver jag igen. det ar nagot jag ar mycket bra pa och nagot jag till och fran blir hatad for.

for tillfallet delar jag bungalow med Jackie. Jackie ar av nagon anlednign alltid glad, trots att hon ar en kvinna med ett mansnamn. jag har inte fragat och ar darfor absolut inte saker och tror inte end\s det har nagot med saken att gora... men hon kanner samma sak for tjejer som jag gor (till skillnad fran vissa fysiska skillnader). spekulationen ligger i att tjejer far mig att bli glad. spekulationen spricker med att tjejer ocksa ar anledningen till den absolut storsta delen smarta i mitt liv. detta leder till fragan " ar det mig det ar fel pa?" och slutar med svaret "naha!".

fan vad mycket skit jag skrev den har gangen. nastan sa jag skams. ja, jag sitter har och skams. sakta men sakert fylls mitt ansikte med varm rodhet och far mig vilja krala pa marken, krala som en mask. krala som straff. snart aker jag till bangkok. till jens. dit aker jag snart. sa att ni vet.

halsa alla ni kanner och halsa pa alla ni inte kanner. puss

1 kommentar:

... sa...

fint och bra. håll fast i den känslan. det är ytterst ytliga saker som kan rubba den. och dessa ytliga ting lyckas visst förr eller senare varje gång. så om du är uppmärksam kanhända det blir senare. en inställning om man så vill. lättare sagt än gjort. kudos!