fredag, november 03, 2006

Fick pingis?

Har fått ytterligare ett önskemål som jag nu lite ytligt tänkte sätta min personliga jävla skitprägel på.
"de konstnärliga likheterna mellan Sture Dahlström och Per Gessle."
Min absolut första respons är "vem fan är Sture Dahlström?" tätt följt av latheten att inte orka ta reda på det. Så, betänk att under denna ytliga skitanalys har jag ingen som helst koll, vilket vana läsare redan förstått och ovana läsare kan pumpa in i röven (eller något annan bitskt men ändå humoristiskt och lite skönt cool kommentar).

Per Gessle har delar av det svenska folket länge känt som "bögen från Gyllene tider" som senare blev "bögen i Roxette". För den lite yngre generationen går han under namnet "cp:et som gjorde den sämsta skivan i hela världen och hade mage att döpa den till 'mazzarin'".
Sture Dahlström är enligt mig den fulaste personen som någonsin existerat. Inte nog med att hans ofördelaktiga yttre tydligt uppenbaras redan i ansiktet väljer Sture att fortsätta den dåliga trenden med att gå omkring i spandex och gummistövlar samt en kusligt risig hockeyfrisyr. Detta drabbar inte bara SStures åskådare utan givetvis också hela hans familj som till fäljd av Sture fulhet och brist på social kompetens nu lever under skyddad indentitet på hemlig ort i Eskilstuna under namnet Hornsson. Eftersom den här texten redan gått åt helvete i brist på intelligens och komik forstätter jag med Per Gessle.
Per Förhud (numera Gessle (red.anm.)) har trots sin fäbless för fultjack och manliga lastbilschaffisar blivit en äcklig ständigt närvarande fettsvulst i det svenska samhället, en sån man häller starka medel på men som ändå inte försvinner utan bara varar och förökar sig och sedan tar din oskuld när han lovat att ringa nästa dag men så gör han inte det och du bara gråter och gråter för han var ju så jävla söt och sa att du var speciell och att du inte bara var snygg utan intressant också. Samma sak är det med Sture. Båda fungerar som en slags sjukdomsepedemi som man inte riktigt dör av utan bara blir mycket sjuk av och tappar pungen. Och pung vill man ju ha, både som kille och tjej.

Nu är det dags att ge upp det här. Men jag hoppas att detta räcker som svar.
Andra önskemål kan hänvisas till en helt annan blogg.
Sug kuk för ett bättre sverige

2 kommentarer:

... sa...

jag skrev en kommentar här förut. och så gjorde internet att den försvann och det var så himla tråkigt. det gick ut på att sture dahlström är en jättebra författare och om jag inte redan har tvingat dig att läsa kaktusstigen så ska du göra så på momangen.

Anonym sa...

hej, jag har tittat runt lite är. jag gillar vad du skriver. Du är naturligtvis helt vansinnig. Det är något fint. Se denna kommentar som en varm kofta som man kan ta fram när det blir kyligt. Man kan även lägga den åt sidan när det blir varmt.