torsdag, november 23, 2006

att fly men samtidigt finna

feedback, to put food in your crack.

nu är det bestämt! den 24 januari åker jag och jens till thailand. kanske låter lite fantasilöst men jens har varit där och eggat mig med långa samtal om meningslösthet och gula (inte på riktigt) små människor som pratar extremt fånigt. och så är det varmt. oerhört varmt. thailand är ett fattigt land, det betyder att när jag komemr dit är jag rik. vad kan gå fel?

nu gäller det emellertid att spara mina pengar. det är svårt. otroligt svårt. därför är "planen" (en tafflig bortförklaring för lathet) att låsa in oss i det röda rummet. där inne kan man ruttna. där inne är det rött. den största ekonomistjälande faktorn är ju berusningsmedel. jag får svina i thailand istället, ska jag tänka. mycket svinande. mer svinande har jag råd med där, ska jag tänka. och samtidigt i vanlig ordning försöka lura mig själv att detta ska bli en resa fylld med kulturella inslag och spännande upplevelser och inte bara generara i ett dimmigt minen av ett varmt land och flera månaders baksmälla.

ÅH vad seg jag är.- tänkte bara lämna beskedet. ett glatt besked. lite kex och lite ost.

1 kommentar:

... sa...

good for you man, det kommer bli grymt. själv har jag glömt att tvätta slidan.