onsdag, oktober 25, 2006

hand ske

Jag skjuter in en lapp under sängen. min säng. på lappen står det "du är bra". jag ligger på rygg i sängen, min säng, och tänker att jag vet att det ligger en lapp under sängen, min säng, och vad som står på lappen och att det är skrivet till mig. sen gråter jag.

Första av önskemålen: björnar.
Att skriva om björnar är för mig som att leta efter något man egentligen inte vill hitta. inte det att jag inte gillar björn som djur, utan att jag liksom inte riktigt bryr mig. men, here goes. Det finns olika sorters björnar. såsom brun ,grizzly och is. min favorit är nog grizzly, tätt följt av is. grizzly för att den har ett schysst namn och är stark och håller sig för sig själv, och is för att den är stor och vit oc kan simma i jättekallt vatten. björnar är lugna såvida man inte skrämmer dem eller om dom känner sig hotade. det har länge pratats om att när björnar sover i sina lugna bo är den inte farlig bara man är varlig. och det stämmer. avslutningsvis vill jag säga att björnar är som vilka andra djur som helst bortsett från det faktum att dom, till skillnad från andra djur, är björnar.

2 kommentarer:

... sa...

tack! det var utan tvekan den bästa text om björnar jag någonsin läst. jag blev glad av den och fick enorm respekt för björnen, som individ och som djur. bra jobbat, jag älskar dig!

becki sa...

Men isbjörnen är nog vackrast ändå. den lever ju i islandet. Själv vet jag en björn som är jättevacker men han skiter i mig