lördag, augusti 18, 2007

ordbajs

Fyller munnen med drickyoghurt. tittar kanske på ett litet barn, ett småbarn, som kanske leker och är fri i sinnet. tänker att snart blir du också olycklig och rädd, lilla barn. snart lär du dig. snart blir du tillsagd. kanske klarar du dig undan. kanske blir du stark och självständig. har munnen fullt med drickyoghurt. sväljer när det börjar surna, låtsas jag. drickyoghurt är bättre än alkohol har jag nu konstaterat. impulsköper ett äpple och känner mig nyttigt spontan.

nån helt annan stans blir någon sårad. det kommer tårar. det gråts.
nån helt annan stans blir någon tröstad. det kommer tårar. det gråts.

att knulla är en drift. en drift som blivit omvandlad till bekräftelse, rent nöje eller varför inte ett sätt att tjäna pengar? sätter på mig mina finaste kläder och känner mig ful. skitsamma. jag orkar inte bry mig längre. att vara ful, att vara äcklig, att vara dum i huvudet är den insiktsfulles riktlinje eller den naives välsignelse skriver jag utan några som helst belägg än mina egna. det skiter jag också i. hellre går jag sexlös än att osäkerheten låter mig glida in. det händer. det kommer skam. man kan känna sig smutsig.

ta inte allt på så jävla stort allvar din jävla idiot! det är bara ett råd. jag tänker då fan inte göra det. jag känner inget behov av att passa in i en värld full av skådespel. jag är hellre regissör över mitt eget meningslösa liv.

luktar lite svett. tycker om att lukta svett emellanåt. en förföriskt doft. intressant. jag kanske tvättar bort den, jag kanske tvättar bort den snart.

Inga kommentarer: