lördag, augusti 18, 2007

funk

Torgny, ett namn som skär sig lite enligt mig. som svider lite i öronen, bränner små små sår. torgny, ett namn att hata. torgny, ett namn att avsky.
annat folk (inte jag) tycker kanske om namnet torgny, eller så tycker dom (andra, inte jag) kanske ingenting alls om det. ponera då att heta torgny. vart huvudet än vänds hör man "torgny" ekandes i all oändlighet. man försöker fly, drar till med smeknamn som "togge" eller "t-ny" men inget hjälper. tills slut blir man sinnessjuk och hamnar på ett hem där folk tar hand om en. matar dig, tvättar dig, ser till att ditt rum är fullt med mjuka kuddar. då skulle det inte vara så kul att heta torgny va? va? nej, just det! för torgny är ett asfult namn.

annars går livet sin sjuka, tragikomiska gång. jag tror och hoppas att jag slutar fastna snart. börjat kolla mig omkring för flyktalternativ. det ser ok ut. jag mår i alla fall bra av att se mig själv åka härifrån. att inte vara kvar här sätter ett blygt, darrande litet leende på min skruttiga mun. att resa istället för att fly. det vill jag.

personlig syn på lakrisal, godis bestående av salmiakpastiller : gott.

Inga kommentarer: