torsdag, maj 03, 2007

vi som såg varandra

goderafton. jag är hemkommen. livet svischar förbi och lämnar mig sittandes som ett frågetecken. leker lite med något jag hittar pa golvet alternativt marken. kan vara en boll. kanske någonting av plast. eller en pinne.

jag är hemma igen. det finns de som säger att man ska arbeta med saker för att de är det man gör, det är det man måste, och vågar påstå att detta inefattar även mig. så arbete är väl vad som väntar gömd bakom en barrikad av åtaganden.

idag står paddling av kanot på dagordningen. fast det står med tunnt blyertsch och går att sudda bort utan någon direkt ansträngning. men med lite hjälp kan det bli skrivet med vattenfast tusch i versaler. paddla är för övrigt ett lustigt ord.

nu har jag ätit nog med tacos till frukost, det är dags för ett nytt äventyr. jag är nu redo för dagen. så kom igen allesammans, ryck er upp ur soffan och lägg er ner igen. eller så gör ni något annat. själv ska jag paddla.

paddla är ett lustigt ord.

Inga kommentarer: