fredag, februari 23, 2007

pass passa passagerare

Har sitter jag i Kambodja med en kropp till det yttersta fylld med otur. Jag har i alla fall mitt rosa, provisoriska pass som later mig fardas mellan och i andra lander an mitt eget. Resan till Kambodja var praglad med lika lycket oflyt som jag till vardags stoter pa, fast nu i tva frammande lander. Forst blev jag bestulen pa alla mina pengar, har inte ett enda ore kvar. sen tog resan pa tog for lang tid, 21 timmar faktisk fardtid. Detta berodde inte minst pa att skitbussen pa vagarna med Kambodjansk standard (inte bra) gick sonder fyra ganger och fick en resa pa 5 timmar forfandlas till 8-9. Jaja, nu har jag med tur, ja fakstiskt, traffat jens som ger mig karlek i form av pengar. jag kan leva under dessa forutsattningar hela mitt liv med jens. jag hoppas han vet om det. jag vill att han ska veta det. jag vill att han ska se mig. han far se mig, hur mycket han vill, om han betalar for det.

annars ar allt harligt. alla motgangar starker mitt redan sjuka psyke och gor att jag i framtiden kommer agera lugnt i annu mer panikartade situationer. men jag far aldrig panik. jag vet inte hur man gor. jag kan kanske fa det om jens betalar for det.

pank ar jag i alla fall. inget nytt dar inte, forutom att jag nu befinner mig i ett frammande land dar alla forvantar sig att jag ar raka motsattsen. jag funderar pa att publicera mitt kontonummer och se om nagon skanker mig en lite slant, mest pa skoj. fast jag inser nu att jag skulle tycka det var valdigt pinsamt nar ingen har donerat nagot och lamnat mig doende i sticket. fast man kan ju inte ga runt och vara radd och tycka saker ar pinsamt hela tiden. va? vad ar det for javla skitsatt?!

8408-6
973 468 911-1
(swebank)

2 kommentarer:

Anonym sa...

good work adde med lite uppdateringar av bloggen lately. jag trodde faktiskt på riktigt efter att ha förstått av carro o jens att du var lite på villovägar, att du blivit kidnappad eller på riktigt kommit bort nånstans. på något sjukt sätt hade det inte riktigt förvånat mig... men det var ju skönt att höra att du kommit till rätta. ska du hänga med min pappa snart? det känns lite konstigt att du, jens och carro och min pappa ska flumma runt tillsammans i kambodja. mkt konstigt. hursomhelst, din vädjan om pengagåvor var så gullig att jag nästan föll för den och satte in lite pengar. om det nu inte varit för att mitt konto gick från 8000 idag efter lön - till 400 efter räkningar. du får fortsätta suga ut jens istället...

hälsa de andra! tjaaarå

... sa...

jag undrar om du har en kamera. skaffa en kamera. ta bilder på tiggarbarn, bakfulla vänner och gyllene stränder.