söndag, augusti 06, 2006

ännu en sång till de döva

Jag är led på det här stället nu. Speciellt på vad dethär ställer innebär för mig. upprepning. det är en linje av upprepningar. polera,servera, diska,få skäll,sortera,onanera,spekulera,fantisera,torterad. sova, jobba, äta, bajsa, jobba, dricka öl, sova... och så om igen. ungefär så. så känns det. i arslet med alltihop! jag fick lust att skriva så. och jag skrev det. jag fick som jag ville, vilket är sällsynt nu för tiden. men det kanske gälleratt inte önska för mycket. skit samma. i arslet med alltihop!

jaha, vad fan kan jagskrivaom som inte är jobbrelaterat? jobbet tar ju upp all min tid. all min tid tar den upp. ser du någon. se dig om! ser du någon?

element.

nu spelas samma skiva för 6:e gången i följd. det är en dåligskiva. enmycket dålig. det är soundtracket till prince of egypt. den tecknade. och inte nog med att den spelas om och om igen och är dålig. nej nej. utan självklart hardomjävlarna pressat in en förbannad "singalong! version men bara bakgrundsmusik och kör. det är störande.

jag ska hem snart. till den alternativa verkligheten. väl där ska jag stämma av om verkligheten verkligen är verklig. sen bär det av till ytterligare en verklighet. eller en annan dimension. the other side. skit samma, så länge jag kommer härifrån. i arslet med alltihop!

3 kommentarer:

... sa...

du sjunger inte bara för de döva min vän. jag skulle nästan inte alls hata dig om du lät bli att skriva ihop ord (ex: skrivaihopord). men jag antar att jag nästan är ensam om att störa mig på sånt. du har dåligt tangentbord, jag vet, men i arslet med det! idag är det jättefint väder och man ska ut i det, känna vädret runt hela kroppen, vädret smeker ens kropp. du ska väl kanske jobba du, själv ska jag ut och älska med vädret.

puss.

... sa...

lyssnar på jack johnson och kom att tänka på dig...

Losing hope is easy
When your only friend is gone
And every time you look around
Well, it all, it all just seems to change

är grymt utträkad. men samtidigt för lat för att åtgärda det. den gamla vanliga. snart...

... sa...

du. jag kom på en grej. jag är rätt sugen på att veta vad du gör där borta i väst. det finns säkert en kamera där du är, kan inte du ta kort på din vardag och lägga upp bilderna här? som en fotodagbok. vore skoj att se hur din dag ser ut. en dokumentär i bilder. ja?