lördag, augusti 12, 2006

läser du min blogg?

Då var det återigen dags att vara nattvakt. Nattvakt är skönt, men i längden ganska tråkigt. Det finns inte såmycket annat att göra än att sitta vid datorn i 7 timmar. Ironiskt nog är det precisvad jag sysslade med innan jagdrog till norge, men då med enstor mängd alkohol till mitt förfogande. och nu har jag inte det. och då blir det ju givetvis tråkigt i längden. och.

Jag blir trött på mig själv, samtidigt som jag är rädd för mig själv. nu är jag i norge och jobbar, jobbar mycket hårt. min kropp är frisk igen av allt jobbande och en drastisk förminskning av alkoholförtäring. men sen då? känner jag mig själv rätt kommer jag korka upp flaskan det första jag gör när jag slutar. och sen inte korka igen den. jag ska till guatemala föri helvete. jag inträder nu en ny, men ändå bekant, fas i mitt liv. en där jag är singel. en där jag endast ansvarar(?) för migsjälv. det leder nästan alltid till destruction (kalas).

den nya fasen ger mig också ett helt nytt tankesätt. jagser numera på saker med ett stort "äh va fan!" upprepandes i huvudet. jag bryr mig inte. snabba kickar, lätta pengar. fy fan vad töntigt skrivet. men jag fick ett sånt där behov igen.

jaha. nu väntar meningslösa videoklipp på mig. jag är ju nattvakt. det är vad nattvakt går ut på.

"poängen med spiror i taket är att dom sitter just i taket"

1 kommentar:

... sa...

"snabba kickar, lätta pengar", hahaha, för det måste du dö. jag är faktiskt inne för att se om du har skrivit nåt nytt här i princip varje dag. förutom dagarna jag finns. vet inte vad jag menade med det. du skrev så snällt till mig, så att jag bara ville krama dig. gosa, nojsa, ja bara vara dig nära. kramas länge, tills det bllir klibbigt. björn var här, igår och idag. nu har björn åkt, men vi har haft det mysigt. björn kräktes.