tisdag, maj 16, 2006

Oklanderligt folkmord.

Nu har jag ett norkst tangentbord. Detta tangentbord ær mycket bættre æn det førra, i synnerhet då jag kan skriva norskabokstæver.... som æ, till exempel.

såhær i børjan av sæsongen finns det inte såmycketattgøra vissa dagar. Igår till exempel, då jag var ledig 4 timmar mitt på dagen, fann jag det enda vettiga tidsførdrivet vara att gøra anagram på Tobbes namn. Hær føljer en liten meningsløs lista på några av dem:

(tobias erik jonsson)

stenrik boss i noja, no?
Kris? bota sonen i jos.
botanikers nojs-o.s.
kristen son sa "oboji".
skoj i bio, snor tena...s
bisonocksen sa "trijo"
o min personliga favorit;
braj i kisset? noo son!

Tobias ville inte vara sæmrre och gjorde ett av mitt namn;
Rea fick dansa "the horse"..... jag låter kommentarerna vara.....

några anagram gjordes æven på Villa Utsikten, som ær hotellet vi jobbar på, men jag væljer att bara næmna ett av dem, då den illustrerar hur det kan kænnas ibland:
Sluta Livet ink.

nar jag varken ork eller lust att skriva mer.jag ær trøtt. imorgon ær jag ledig hela dagen(17:e maj) och ska spendera dagen i ølens tecken, framfør champions leauge finalen mellan Barcelona-arsenal.det ær mumma.... o snart børjar VM..... yes...... fan, jag ær ju ledig imorgon.....jag tænker øl.....jag tænker øl....

2 kommentarer:

... sa...

jag vill också göra anagram, du inspirerade mig. jag ska försöka med andreas frick-toresand...

deras sand fick rot-e

randfickan ser tors ed

drick andras fors-te. nesa!

nu orkar jag inte fler.

/ res! bigsiv. sata...s

... sa...

av någon sjuk anledning har jag gjort detsamma, dvs läst allt du skrivit. jag är sugen på att läsa om on the road och skit i traditionerna, give me back. läs catcher in the rye (räddaren i nöden), den är typ förlagan till skit i traditionerna...vilket jag sagt, tror jag. tärningsspelaren är häftig, jag ska inte säga mer, för jag hatar när folk ger mig åsikter om böcker som jag håller på med eller ska läsa. jag har flera böcker framför mig, som jag planerar att götta mig med. det är så jävla nice med sommaren, att man kan läsa hur mycket som helst. man har tid att göra allt. man kan smiska apan ena stunden, kolka sponken i andra och läsa böcker i tredje. ahhh!