måndag, juli 10, 2006

fickpingis

Jag gömmer min identitet. Här i norge har jag upptäckt en ny tappnig av min person. en labil jävel. en som hopapr mellan personligheter. fast jag ärju samtidigt adde, men periodvis mer eller mindre.
Jag har märkt att jag döljer mina känslor här. att jag inte tar itu med dom. i norge är jag bara ett s.k. "bollplank" med människor. jag pratar, jag svarar, jag frågar, jag skojar,jag tänker. men jag tar inte itu med mina känslor. för tillfället mår jag bra av det och det passar fint tillsammans med mitt arbetaralias "fumbeling freddie". men när jag anländer till mitt hem kommer kanske chocken, den känslomässiga chocken. dåallt uppdagas. då allt kommer till ytan i hopp om att få redas ut. kanske, kanske inte. än så länge fungerar det fint. att bara gömma sig. att inte analysera. men jag måste förbereda mig mentalt.

nu har jag medvetet avstått från alkohol i en vecka. detta som följd av ett vad, eller en överrenskommelse med tobbe, under fyllan. en överenskommelse med konsekvenser. men eftersom båda klarade detmed bravur blir ikväll en kväll i ölens tecken. och ölen kan drickas med tämligen gott samvete. hej då.

Inga kommentarer: