söndag, juli 09, 2006

Farsk fisk.

"i can make my own food" var nagot jag sa alldeles nyss. precis. akkurat.
nu slog det mig att jag bara loggade in har igen, utan att ha nagot att saga. bara borjar skriva, liksom. liksom en som bara borjar skriva, liksom. precis. akkurat.

idag ar det fotbollsvm final. den ska jag se eftersom jag ar ledig. jag ar dock ledig efter en javla massa tjat. jo, det ar ju sa att chefen ar en... ja, det mesta av det hemska faktiskt. och hon glomemr saker. jag har blivit lovad tre ganger innan idag att se matchen, dvs. vara ledig. igar lovade hon det bland annat. idag sa hon, nar jag borjade jobba vid 7 pa morgonen "det blir en lang dag for dig idag, andreas." jag holl med, eftersom jag aven hade lunchen, vilket utgor 9-10 timmar sammanlagt. efter lunchen kom hon och upprepade samma fras. men da kontrade jg med ett "men du sa ju att jag skulle vara fri idag pa kvallen." "det blir en lang dag for dig idag, andreas" blev svaret. detta ar faktiskt taget direkt ur samtalet, fast att detta sedan upprepades tva ganger till! till slut loste sig det hela med att en av tjejerna har ville lara sig att servera, vilket hon da fick istallet for mig eftersom det annars skulle bli en sa lang dag for mig, andreas. sa ar hon, chefen. fast varre.
men nu ska jag i alla fall se matchen, som borjar om en minut. jag ar missnojd med vad jg har skrivit. det var inte det har jag ville ha sagt, trots att jag inte visste vad jag ville saga innan jag borjade skriva, vet jag nu att det inte var det har. usch. nej fy fan ad missnojd jag ar.
fast nu fangade jag just en fluga som jag kastade in i ett elektriskt flugfangare. nu ar jag lite nojdare.

1 kommentar:

... sa...

jag tycker du kan vara nöjd. det är väl bra? jag har ingen chef, eftersom jag inte har ett jobb. detta utgör inget problem för mig. jag har lite problem med auktoriteter. jag har även lite problem med att låta hela min sommar (de där tre månaderna som man längtar till under övriga nio skitmånader) slösas på att slita arslet av mig på ett jobb jag är överkvalificerad för. jag spelar lite poker nu, vinner lite, förlorar lite. pillar mig i naveln.