tisdag, april 04, 2006

Åka skidor

Vad hände med det hederliga gamla slagsmålet? Vart tog det vägen? Då allt löstes man mot man och segraren utsågs när den ena gav sig. Det försvann kanske samtidigt som det stora bondesamhället, eller så har det aldrig funnits.Kanske bara är lögn. Nuförtiden utses segrarna av 5 eller flera idioter som med tillhyggen totalt misshandlat en eller två försvarlslösa stackare. Det är värdighet, minsann. Jag tror det handlar om en massiv nervositet, saknad av positiv självkänsla blandat med USA inspirerade ghettoattityd influenser. eller nåt. sjukt är det i alla fall.

jag ska till orsa om två dagar, orsa grönklitt, ja det heter faktiskt så, och åka skidor utav bara helvete. jag orkar säkerligen bara ett - två åk per varannan timme. men vafan.

lyssnar på unplugged in new york med nirvana. det är minnen det. nostalgi. underbart. någonstans på vägen från årskurs 6 till nu har jag glömt bort hur fantastiska dom faktiskt var. nu har jag som sagt förstått det igen. det är mumma. (är det bara jag som tycker mumma låter som något snuskigt, ett kön, som mutta, och fnissade lite åt tvreklamen som gick för ett tag sen där en pappa sa till sin son som cyklade bredvid bilen "ta pappa till mummaland"?)

Nu ska jag bada. det är skönt som fan och något jag rekomenderar till alla att prova åtminstone en gång i livet. gört! nu ska jag görat. jag gört.

Inga kommentarer: